Siste etappe av Lions Røde Fjær!

Publisert av Henning Cook den 10.08.22. Oppdatert 22.11.22.

Nytt Lionsår betyr nytt styre i alle Lions klubbene. Vi håper at dere er klare for å gjennomføre siste etappe av Lions Røde Fjær frem til 1. januar. Som tidligere skrevet er det mange klubber som har planlagt ulike aktiviteter i høst, som vil bidra til at aksjonen kommer ytterligere nærmere målet på 50 millioner kroner.

Det er veldig mye som må skje for at det er mulig å realisere målet. Hva kan du i din klubb gjøre av inntektsbringende aktiviteter?

Vi har nå passert 23 millioner kroner til Lions Røde Fjær. Det er lang vei frem til vårt opprinnelige mål, men vi jobber med mye optimisme og tro på at vi kan nærme oss målet. Dette ønsker vi at også klubbene tar med seg i dette halvåret, men da må aktiviteter planlegges og gjennomføres.

Bøsseaksjon

• Lag lokale bøsseaksjoner og gjerne i samarbeid med andre lokale klubber. Bøsser kan lånes fra Lions Norge. Ta kontakt!
  • Sett opp en Lions Røde Fjær stand på allerede planlagte arrangementer i kommunen. Inviter klubben inn!
  • Noen har planlagt konserter og andre kulturelle aktiviteter. Kan flere gjøre noe tilsvarende? Alle gode ideer bør realiseres og deles.

Poteveggen

Denne aktiviteten er en suksess! Det er fortsatt mulig å få «en større pote» i forhold til den som allerede er gitt. De klubbene som ikke har bidratt med en pote så langt, vær velkommen til det.

Solveggen – selg flere ski til næringslivet!

En lokalprodusert ski fra Valdres kan du nå selge for 25 000 kroner. Bedriften mottar en takk i form av et diplom som et bevis på at de har donert en ski til Solveggen. Ønsker bedriften også en ski til seg, betaler bedriften ytterligere 25 000 kroner. Målet er å få solgt 36 ski. Så langt har vi solgt 8. Bidra til at Solveggen blir fullført og dermed vil dere gi sol hele året til alle som er på Beitostølen Helsesportsenter (BHSS).

Filmer og materiell

Bruk både gamle og nye filmer i arbeidet med å markedsføre aksjonen. Alle filmer ligger her: https://vimeo.com/lionsnorge. Det gjelder også materiell dere finner på Gnist.

Brian besøker BHSS

Den internasjonale presidenten i Lions, Brian Sheehan, kommer på norgesbesøk i august, og han besøker Beitostølen Helsesportsenter 22. august. Det blir stor stas å få vise ham "vårt" senter!  Vi hevder at BHSS er en av de største suksessene Lions har bidratt til å få realisert. Den første Lions Røde Fjær ble gjennomført i 1966, og i dag ser vi en institusjon som har tatt en faglig og sterk posisjon nasjonalt og internasjonalt. Vi må bidra til at BHSS kan fortsette sin særdeles gode utvikling i årene som kommer. Det første spadetaket for byggingen av Familiehuset er snart tatt. La oss sørge for at vi bidrar så godt vi kan med finansieringen av bygget gjennom Lions Røde Fjær. Vi gleder oss til at Brian Sheehan får oppleve BHSS og den innsatsen som gjøres der av de ansatte, og også hva Lions har bidratt med i alle disse årene siden 1966.

Klubb-besøk på BHSS

Det er fortsatt muligheter for å besøke BHSS. Tilbakemeldingene fra alle som har vært der er alle positive. Da gjentar jeg hva som er skrevet om dette tidligere: Normalt vil et besøk til BHSS inneholde omvisning ute og inne, informasjon om senteret og senterets drift. I tillegg vil det være mulig med servering av kaffe og kake.Et besøk varer fra 1,5 til 2 timer. Selve besøket på BHSS, med servering, er kostnadsfritt for Lions-medlemmene.

Dersom dere ønsker et besøk på Beitostølen Helsesportsenter, ta kontakt med Tor Erik Heyerdahl Nyquist, torerik.nyquist@bhss.no.

Økonomi

Bidrag er alltid velkommen til LRF-kontoen 9001 23 04330 (husk å skrive personens/bedriftens/klubbens navn eller bruk klubbens KID) eller via VIPPS. Benytt klubbens egne LRF VIPPS nummer og QR-koder. Søk på VIPPS med LRF + klubbnavnet. Alle bidrag, store som små, er viktige og øker sannsynligheten for aksjonens mål i løpet av 2022.

Har du spørsmål om innbetalinger, ta kontakt med økonomiansvarlig Jonny Steindal.

Fortell hva dere gjør for Lions Røde Fjær

Vi vet at mange av dere sitter på gode historier og mange av disse historiene er blitt publisert i lokale media og gjennom våre kanaler. Her kommer nok en oppfordring om å sende bilder og en kort tekst til vibeke.aasland@lions.no om det dere ønsker å formidle. Dette vil være til stor glede for alle som jobber med Lions Røde Fjær og ikke minst skaper det oppmerksomhet.

Vær alltid velkommen til å ta kontakt for spørsmål eller bistand på en eller annen måte på lrf@lions.no.

Lykke til med siste etappe av Lions Røde Fjær!