Praktisk informasjon om Helsesportuka i Tana

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 03.09.20. Oppdatert 05.04.24.

Helsesportsuka (HSU) har som mål å samle funksjonshemmede fra hele landet til helsefremmende aktiviteter – på alle plan – i et spesielt miljø. Dette for å knytte kontakter mellom mennesker fra ulike miljø, som har få tilbud i sitt nærmiljø. Mulighetene legges her for at de funksjonshemmede lettere skal akseptere sin situasjon og bryte ut av en isolert tilværelse, slik at de får kraft til å tro på seg selv og sin fremtid.

Tidspunkt: Uke 32 i august

Arrangørsted: Tana Videregående skole (Landbruksskolen), Bonakas, 9845Tana.

Nærmeste flyplass: Vadsø lufthavn ev. Høybuktmoen ved Kirkenes (hhv. Ca 90 og 140 km).

Alder: Minimum 14 år.

Kapasitet: Avhengig av antall ledsagere, men minimum ca 30 deltakere.

Typer funksjonsnedsettelse: Alle

Utgifter: Alle utgifter innenfor programmet er dekket for deltagere og ledsagere.

Reisen og lommepenger må deltakerne selv finansiere. (Det er vanlig at lokal Lionsklubb sponser dette ev. med kommunal støtte).

Lommepenger, reiseforsikring og reisen (tur-retur leirstedet) dekkes ikke.

Det blir leid inn skyss til og fra flyplassene i Vadsø og Kirkenes. Her må deltakere / ledsagere betale for skyssen.

Søknadsfrist 30. mai.

Uttak av deltakere skjer i begynnelsen av mai.

Søknadsskjema finner du nederst i denne artikkelen.

Aktiviteter: Ridning, fisking, padling med kano og kajakk, sykling, skyting med miniatyr- og luftgevær og bueskyting, fjelltur med overnatting, med fisketur og masse sosialt samvær!

Pakketips: Til fjellturen til Harrevann må deltakeren og ledsageren huske å ta med: Varmt tøy, regntøy, gummistøvler og soveposer. Husk å ta med matpakke på reisen nordover, det kan bli litt venting på flyplassen i Kirkenes.

Kontakt

Ukesjef for HSU 2024 er Annbjørg H. Edvardsen, hun treffes på tlf. 922 5 8235. Alf-Erling Isaksen kan også kontaktes, han treffes på tlf. 9766 8061.

Hjemmesiden til Helsesportsuka i Tana: https://www.lions.no/Vaart-arbeid/Helsesportsuka-i-Tana

Facebooksiden til Helsesportsuka i Tana: https://www.facebook.com/hsuitana

Søknadsskjema HSU 2024.docx