Lions Røde Fjær 2020 og koronasituasjonen

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 16.09.20.

Alle i Norge og en hel verden er rammet av de konsekvensene korona-viruset medfører.  Lions, både lokalt og sentralt, følger nå myndighetens forbud mot å arrangere større samlinger, i håp om å bremse spredningen av viruset.

Samfunnet vårt har betydelige utfordringer nå, men all erfaring fra tidligere og omfattende alvorlige viruser har vist at det går over. Alle verdens myndigheter jobber for at vi på et eller annet tidspunkt kan leve normale hverdager igjen. Vi vet bare ikke når.
Noen spør om vi burde avlyse eller utsette Lions Røde Fjær 2020. Både hovedkomiteen og guvernørrådet (styret i Lions Norge) mener det er altfor tidlig å konkludere på dette nå. Vi fortsetter å ha litt is i magen og venter med en beslutning et par uker til.

Vi skal fortsette å følge med på signalene fra helsemyndighetene med en «realistisk optimisme». Vi ser jo hvordan bedriftene sliter, og folk permitteres. Dette skaper utrygghet hos mange, og da synes vi ikke pent å be om penger, selv om formålet er aldri så bra.  Men ingen vet når dette snur. Guvernørrådet vil få en innstilling fra hovedkomiteen etter komité-møtet den 23. april.

I de nærmeste ukene vil vi holde en litt lavere profil på sosiale LRF-plattformer. Vi følger med på innlegg og kommentarer, og publisere eventuelle «gla-saker» og svarer på henvendelser. Kanskje kommer det en konkurranse for å få flere følgere, men vi skal ikke oppfattes som aktive på markedsføringen nå.

Vær velkommen til å ta kontakt med hovedkomiteen på e-post lrf2020@lions.no eller på sosiale medier for både kommentarer og innspill som kan bidra til den hverdagen vi alle har til bedre hverdager. La oss løfte blikket og å tenke positivt på alt det som skal skje etter at vi er ferdig med en krevende fase i vår historie.