Lions Norge bidrar til Haiti

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 17.08.21.

Episenteret for skjelvet var omtrent 160 kilometer fra hovedstaden Port-au-Prince, rundt 10 kilometer under bakken. Redningsarbeidet pågår nå for fullt i byene Les Cayes og Jeremie, som ligger nær episenteret for skjelvet. Dødstallene stiger, og man anslår at rundt 37.000 er hjemløse.

Også flere sykehus er skadet, og det gjør det utfordrende å hjelpe de mange skadede.

VG skriver tirsdag 17. august at den tropiske stormen Grace er på vei innover landet. Uværet kan utløse jordskred og ødelegge veiforbindelser som allerede er blitt skadet i jordskjelvet. Det vil gjøre det enda vanskeligere å bringe forsyninger med vann, medisiner og klær til de som trenger det etter katastrofen.

Lions Norges katastrofefond har oversendt 300.000 kroner til vårt internasjonale hjelpefond LCIF som vil sørge for at pengene kommer dit de skal.