I juni markeres LCIFDay - Lions Vaffeldag

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 03.04.24.

"Vi hjelper en verden i nød" er mottoet for Lions International. I juni feirer vi vårt internasjonale humanitære engasjement med deilige vafler!

Lions Clubs International Foundation (LCIF) er et internasjonalt hjelpefond som gir Lionsklubber større muligheter til å møte verdens humanitære behov gjennom økonomiske tilskudd.

Siden 1969 har LCIF gitt over 13 milliarder kroner gjennom mer enn 20 000 bevilgninger. Pengene går uavkortet til å  forbedre helse og livskvalitet i lokalsamfunn, samt støtte mennesker i nød over hele verden.

LCIF har åtte globale fokusområder: katastrofehjelp, diabetes, syn, barnekreft, miljø, sult, humanitær og ungdom.

For å få oppmerksomhet om vårt frivillige arbeid internasjonalt og den fantastiske innsatsen som våre 1,4 millioner medlemmer i over 200 land utfører nærmest daglig, har europeiske Lions opprettet en LCIFDay. I Norge kaller vi den Lions Vaffeldag og den arrangeres i juni hvert år.

Kjøp en deilig vaffel av Lions i juni og støtt vårt humanitære arbeid gjennom LCIF!

Medlemmer over hele landet steker og selger vafler en dag som passer dem i juni, og inntektene fra salget går til LCIF.  I 2024 er det spesielt fokus på katastrofehjelp og humanitær bistand til flyktninger.

Når du kjøper en vaffel fra Lions, og du kan med god samvittighet unne deg minst to, inviteres du til en uforpliktende prat om Lions og det vi gjør.  Velkommen innom!

Lenker:

A5 flyer Lions Vaffelag og LCIF 2024.pdf