Gratulerer med 85 år!

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 21.02.22. Oppdatert 26.02.22.

I dag har vi sendt en gratulasjon til vår høye beskytter, H.M Kong Harald.  Foto: Jørgen Gomnæs / Det kongelige hoff.

Dette er teksten som guvernørrådsleder Kjell Solstad og generalsekretær Hroar Thorsen har sendt til Slottet for å gratulere H.M Kong Harald med 85 års dagen.

"På vegne av 8.500 Lionsmedlemmer over det ganske land, har vi den store glede å få overbringe våre hjerteligste gratulasjoner i anledning Hans Majestets 85 års dag.

Som daværende kronprins, fikk vi den 14. juni 1958 den store glede å bli meddelt at Hans Majestet ønsket å være vår høye beskytter. Etter dette har vi i en rekke meget hyggelige audienser ved selvsyn kunnet konstatere den store kunnskapen Hans Majestet har om vår organisasjon og det arbeidet vi gjør her hjemme og i utlandet.

Vi benytter igjen anledningen til å lykkeønske vår høye beskytter på den store dagen, og ønsker alt vel for Deres Majestet og den øvrige familie i årene fremover."