Bli med på Lions Fredsplakatkonkurranse!

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 08.03.24. Oppdatert 10.04.24.

Lions fredsplakatkonkurranse er en internasjonal tegnekonkurranse for barn mellom 11 og 14 år, og vi inviterer skolene med sine 7. klasser i hele Norge. Konkurransen arrangeres årlig på høsten.

Lions Fredsplakatkonkurranse arrangeres over hele verden og heter på engelsk "Lions International Peace Poster Contest".Konkurransen er er et samarbeid mellom Lions International og FN. Målet er å oppmuntre til refleksjon og kreativitet rundt fred, og passer fint for markeringen av FN-dagen 24. oktober.

Tegnekonkurransen har nytt tema hvert år. For høsten 2024 er temaet "Peace Without Limits", oversatt til "Fred uten grenser".

Regler og tidsfrister

Nederst i denne artikkelen finner du et PDF-dokument med regler og tidsfrister du kan laste ned.

Kontakt

Er din skole interessert i å delta i konkurransen, ta kontakt så snart som mulig med en Lionsklubb i ditt lokalmiljø  eller nasjonal prosjektleder Sølvi Nordlund: E-post: solvi@itube.no  Telefon: 918 77 955

Lenker

Norske vinnere i Lions Fredsplakatkonkurranse 2023-2024