Bli kjent med våre fadderbarn i Uganda

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 21.11.23. Oppdatert 04.04.24.

I Uganda er det dessverre altfor mange barn som ikke får utdannelse fordi familien lever i fattigdom. De har ikke råd til å betale  skolepengene eller internat. Nå kan du gjøre en forskjell for disse barna.

Lions Norges fadderbarnordning i Uganda, som driftes av organisasjonen Balikuddembe, sørger for at disse barna kan gå på skole, et måltid mat og eventuelt internat.

Når du gir et barn mulighet til å gå på skole, gir du håp og en lysere fremtid for barna, familien og samfunnet rundt.

Nederst i denne artikkelen finner du et nyhetsbrev med historien til noen av barna. Noen av dem går fortsatt på skolen, mens andre har nettopp kommet seg inn i yrkeslivet, takket være sine Lions-faddere. Les om Sylvia som har utdannet seg til å bli lærer, om Aids-syke Tendo som jobber hardt på skolen for å bli lege, om Kagwa Benedict som drømmer om å bli danser og Godfrey som nå jobber som heismontør.

På bildet ser vi Godfrey (30) til venstre sammen med sin bror Geofrey (18). Begge har fått hjelp fra Lions Fadderbarnordning til å fullføre sin utdanning.

Om Lions Fadderbarn

• Å være fadder koster kr. 4.200.- pr år.
  • Spleise? Du kan velge å betale for et halvt år og dele ansvaret for fadderbarnet med et annet medlem. Vi ordner!
  • Du velger å betale årlig eller månedlig.
  • Som oppfølging får du et årlig brev fra ditt fadderbarn, i tillegg til nyhetsbrev to ganger i året.
  • Du har også mulighet til å være med til Uganda på en prosjektreise og hilse på ditt fadderbarn, en fantastisk opplevelse!

Kontakt

Vi trenger flere faddere! Er du du eller klubben din interessert, ta kontakt med en av oss. Bedrifter er også hjertelig velkomne som faddere!

• Prosjektkoordinator og ambassadør: Helle Soos, helle@soos.no
  • Utenlandssjef: Annette Pemmer , annette.pemmer@lions.no