Se jubileumsfilm Beitostølen Helsesportsenter

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 03.11.20. Oppdatert 12.11.20.

Den planlagte markeringen for Beitostølen Helsesportsenter 50 år den 7. november ble avlyst  på grunn av koronasituasjonen. Arrangementskomiteen hev seg imidlertid raskt rundt og lagde en inspirerende film der både historien, dagens situasjon og fremtiden får plass. Blant  de mange gratulantene i filmen er statsminister Erna Solberg og Lions Norges guvernørrådsleder Ole Tamlag.

Det var verdens første helsesportsenter som ble etablert i 1970. Nå skal Lions nok en gang bidra til å bygge et solid fundament for de neste 50 årene, med  innsamlingsaksjonen Lions Røde Fjær 2020. Målet er å bygge et nytt Lions familie- og kompetansehus på helsesportsenteret for å bedre møte dagens utfordringer for barn og unge med nedsatt funksjonsevne.

Lions Røde Fjær 2020, som er forlenget til 2021, har pågått over flere måneder allerede,. Mange av våre medlemmer og klubber har gjort en kjempejobb til glede for aksjonen. Nå handler det om å opprettholde motivasjonen fremover med gode aktiviteter og en godt gjennomført bøsseinnsamling helgen 18. og 19. september neste år.

BHSS planlegger å gjennomføre den «store og viktige jubileumsfesten» lørdag 20. november i 2021. Den dagen vil det være naturlig å overrekke gaven fra Lions Røde Fjær 2020.