Søk om plass i Orkester Norden 2021

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 15.09.20. Oppdatert 01.12.20.

Orkester Norden har i 26 år fremmet et unikt nettverk for unge musikere i de nordiske og baltiske land.

Sommerens leir arrangeres i Lahti i Finland.

Søknadsperioden er fra 2. desember 2020 - 17. februar 2021.

Øvelsesperiode: 23.7.-1.8.2021

Turne med tre konserter blir avholdt begynnelsen av august.

Materiell for audition

Søknads- og auditionsinstruksjoner er tilgjengelige på hjemmesiden til Orkester Norden fra 2.12. 2020.

Hvem kan delta?

Du kan delta hvis du studerer ved en musikkhøyskole i Norden eller Baltikum, eller hvis du er statsborger i disse landene og går på et konservatorium i et annet land.

Du må ha fylt 15 år, og ikke være eldre enn 25 år i perioden orkesteret er samlet.

Selv om du ikke oppfyller alle betingelser for å delta, oppfordres du til å søke likevel. Du vil komme i betraktning hvis der skulle være ledige plasser i orkestret. Det er plass til ca. 80 musikere i orkesteret.

Hva koster det?

Det koster ikke noe å delta i Orkester Norden da arrangøren betaler for delt værelse på hotell samt måltider og reisen på turne. Men du må selv betale din reise til/fra Lahti. Lions Norge har en reisestøtteordning.

Mer om søknadsprosedyrer finner du på hjemmesiden til Orkester Norden
Les mer om Lions og Orkester Norden