Rjupesleppet – gave til LRF2020

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 10.11.20.

Forrige uke troppet Pål Andvord, Terje Steinsrud og Ragnhild Bakken fra Rjupesleppet opp på Beitostølen Helsesportsenter (BHSS). Med seg hadde de en sjekk pålydende kr.15000,- fra Rjupesleppet. Pengegaven går til aksjonen Lions Røde Fjær 2020.

Direktør Astrid Nyquist tok imot gaven på vegne av BHSS og LRF2020

– For oss på BHSS er det svært betydningsfullt å vite at vi har trofaste støttespillere i nabolaget, sier Astrid Nyquist. – For at virksomheter i en liten fjellkommune som Øystre Slidre skal kunne utvikle seg og blomstre, utgjør gode naboer og lokale samarbeidspartnere en grunnleggende trygget og forutsigbarhet. Vi er derfor svært glade for at arrangørene bak Rjupesleppet velger å gi en gave til LRF2020, som har Beitostølen Helsesportsenter og vår målrettede satsning for at alle skal ha likeverdige muligheter til å oppleve aktivitet og deltakelse gjennom livet, uavhengig av funksjonsnivå, etnisk bakgrunn og bosted, som formål.

– Det var et samlet styre i Rjupesleppet AS som syntes at Lions Røde Fjær 2020 var ett naturlig valg i år. Vi ønsker å gi et bidrag tilbake til lokalsamfunnet, og det er fantastisk at Lions Røde Fjær aksjonen 2020 ble til Beitostølen Helsesportsenter som også har 50 års jubileum i år, sier Terje Steinsrud.

Fakta om Rjupesleppet: Rjupesleppet er ett sosialt skirenn for damer med 3 forskjellige distanser. Fra Valdresflya, Bygdin og Garli, alle med mål på Lodge900 på Beitostølen. Terje Steinsrud startet Rjupesleppet i 2014 med sin spede start på 16 damer, og antallet har bare økt på fra år til år. I 2019 var det hele 600 damer på start. Rjupesleppet går i år av stabelen lørdag 18. april. (Kilde: www.rjupesleppet.no)