Rekordinteresse for Mitt Valg

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 22.09.21.

Bilde fra Røyken Ungdomsskole som hadde kurs i august.

MITT VALG er et internasjonalt Lions Quest-program for utvikling av et godt læringsmiljø og læring av sosiale og emosjonelle ferdigheter. Programmet er implementert i over 100 land og oversatt til 50 ulike språk.

Stor interesse for kurs i sosial og emosjonell læring

Å vende tilbake etter så lang tid med unntakstilstand kan være krevende, og det er oppløftende å se at dette er en utfordring som tas på alvor blant skoler, barnehager og idrettslag. Vi har nemlig aldri før opplevd like høy etterspørsel for våre kurs som denne høsten.

– Etterspørselen viser at det er behov for kurs og metodikk i sosial og emosjonell læring, etter en lang tid der vi ikke har hatt mulighet til å være sosiale, kommenterer daglig leder i MITT VALG, Annica Øygard.

Les også: Hvordan gjennomføres en MITT VALG-økt på skolene?

Hun ser frem mot en hektisk høst:

– Vi i MITT VALG er glade for å kunne bidra med vår kompetanse i barnehager, skoler og idrettslag denne høsten. Jeg er takknemlig for den gode jobben Lions gjør, og for kunnskapsrike og engasjerte ansatte og instruktører i MITT VALG, sier hun.

Støtte fra Helsedirektoratet ga utsolgte kurs

Takket være støtte fra Helsedirektoratet har vi hatt mulighet til å tilby redusert egenandel for skoler, barnehager og idrettslag som har ønsket grunnkurs. Responsen har vært enorm, og vi er nå fullbooket med kurs for resten av 2021.

– I løpet av høsten skal vi holde 147 kurs med 6367 deltakere. Det vil si at rundt 130 000 barn og unge vil ta del i MITT VALG denne høsten, kommenterer Øygard.

Les også: Storstilt videreutvikling av barnehageprogrammet

Kurspåmelding for 2022 er i gang

Ved særskilte behov for kurs før utgangen av 2021 ber vi deg ta kontakt , slik at vi kan se på mulige løsninger. Ellers er kurspåmelding for 2022 startet, og vi håper å kunne fortsette den høye takten. Da vil enda flere barn få glede av MITT VALG i løpet av det neste året.

Videreutvikling av kursene våre er en kontinuerlig prosess, og vi nå med utvikling av nytt materiell og kurs for foreldre. Dette kommer til å bli lansert på MITT VALG-konferansen i oktober.

På hjemmesiden mittvalg.no kan du lære mer om kursene.