Om Helsesportuka i Tana

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 03.09.20. Oppdatert 21.02.23.

Helsesportsuka (HSU) har som mål å samle funksjonshemmede fra hele landet til helsefremmende aktiviteter – på alle plan – i et spesielt miljø. Dette for å knytte kontakter mellom mennesker fra ulike miljø, som har få tilbud i sitt nærmiljø. Mulighetene legges her for at de funksjonshemmede lettere skal akseptere sin situasjon og bryte ut av en isolert tilværelse, slik at de får kraft til å tro på seg selv og sin fremtid.

• Tidspunkt: Uke 32 i august
  • Arrangørsted: Tana Videregående skole (Landbruksskolen), Bonakas, 9845 Tana.
  • Nærmeste flyplass: Vadsø lufthavn ev. Høybuktmoen ved Kirkenes (hhv. Ca 90 og 140 km).
  • Alder: Minimum 14 år.
  • Kapasitet: Avhengig av antall ledsagere, men minimum ca 30 deltakere.
  • Typer funksjonsnedsettelse: Alle
  • Utgifter: Alle utgifter innenfor programmet er dekket for deltagere og ledsagere.
  • Reisen og lommepenger må deltakerne selv finansiere. (Det er vanlig at lokal Lionsklubb sponser dette ev. med kommunal støtte).
  • Lommepenger, reiseforsikring og reisen (tur-retur leirstedet) dekkes ikke.
  • Det blir leid inn skyss til og fra flyplassene i Vadsø og Kirkenes. Her må deltakere / ledsagere betale for skyssen.
  • Søknadsfrist: Søknadsfrist 15. mai. Uttak av deltakere skjer i begynnelsen av mai.
  • Søknadsskjema: Her finner du søknadsskjema for Helsesportsuka i Tana
  • Aktiviteter: Ridning, fisking, padling med kano og kajakk, sykling, skyting med miniatyr- og luftgevær og bueskyting, fjelltur med overnatting, med fisketur og masse sosialt samvær!
  • Pakketips: Til fjellturen må deltakeren og ledsageren huske å ta med : Varmt tøy, regntøy, gummistøvler og soveposer. Husk å ta med mat pakke på reisen nordover, det kan bli litt venting på flyplassen i kirkenes.
Helsesportuka i Tana.pdf