Lions høyeste utmerkelse til Mia Landsem

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 29.10.21.

Mia Landsem fikk heders utmerkelsen av Lions Club Trondheim Byåsen som har skrevet følgende i et brev til Mia:

Kjære Mia,

Det har vært umulig å unngå å legge merke til din innsats for å advare og lære ungdom og foreldre om uforstand og uforsiktighet ved bruk av sosiale medier.

Dine læresetninger er svært ofte sammenfallende med det som Stiftelsen Mitt Valg bygger på for å etablere et godt læringsmiljø og læring av sosiale og emosjonelle ferdigheter blant barn og ungdom.

Mitt Valg er et program utviklet av Lions, og det står ca. 1,4 millioner medlemmer bak Lions arbeid i det internasjonale samfunn. Lions motto er: Til tjeneste, og vi liker å si at vi er «gode venner som hjelper andre».

Det var amerikaneren Melvin Jones som grunnla Lions for litt over hundre år siden. Han sier bl.a.: «Du kan ikke nå veldig langt før du starter med å gjøre noe for andre».

Disse visdomsord passer på deg som hånd i hanske. Ikke nok med at du lærer bort vett og forstand ved bruk av sosiale medier, så hjelper du også mange som på grunn av sin uforsiktighet og godtroenhet har kommet i et ubehagelig uføre ved at personlige og intime opplysninger omdeles på nettet.

Vi i Lions Club Trondheim Byåsen har fulgt ditt arbeid og virke med interesse over lang tid, og har derfor besluttet å tildele deg Lions Internationals høyeste utmerkelse, nemlig:

Melvin Jones Fellow for dedicated humaniterian services.

Bak denne tildelingen ligger et økonomisk bidrag til Lions Internationals humanitære arbeid på USD 1.000,- men for mottaker av utmerkelsen er det en tildeling basert på respekt og til heder og ære.

Vi er ikke de eneste som har lagt merke til det arbeid du utfører. Du har vært nominert til tittelen «Årets Trønder» og vunnet «Jenteprisen» som deles ut av Plan International Norge. Du har tatt personlige belastninger og ubehageligheter knyttet til ditt arbeid, men som dobbelt nordisk mester i Taekwondo er du kanskje vant til å slå fra deg.

Lions Club Trondheim Byåsen er stolt over det arbeid du utfører til daglig, og gleder oss stort over å kunne hedre ei ekte Byåsjente på denne måten.

Stå på Mia, du er god å ha!

På vegne av Lions Club Trondheim Byåsen

Stein Ole Eide