Lions fortsetter samarbeidet med Birken

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 03.10.22.

På bildet, fra venstre: Daglig leder for Birken, Eirik Torbjørnsen og guvernørrådsleder i Lions Norge, Yngve Lindgaard-Berntsen. Foto: Birken.

Lions Norge og Birken har forlenget sin avtale slik at mennesker med synsutfordringer fortsatt får hjelp når de vil gå Birken på ski.

Ansvaret til Lions Norge i avtaleperioden er å tilrettelegge for at flest mulig blinde og svaksynte ved hjelp av støttespillere og ledsagere skal kunne ta del i de ulike arrangementene under Birken skifestival.

Avtalen strekker seg til over Birkebeinerrennet i 2025, og Lions Norge blir dermed sosial partner til Birken på lik linje med Idrettens skaper Sjanser som bistår mennesker med rusutfordringer.

Begge parter er enige om at Birken er en fin arena for mestring og ikke minst å finne ut av hva man som menneske kan gjøre og ta del i av fysisk aktivitet, uavhengig av funksjonsevne. Birken skal være en opplevelse og utfordring for ALLE!