Hvordan inspirere vennene dine til å bidra

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 13.01.22.

Lions Røde Fjær arrangerer en landsdekkende bøsseaksjon 12. og 13. februar 2022 til inntekt for Beitostølen Helsesportsenter. Se og lær hvor enkelt du verver deg som bøssebærer og motiverer dine venner, familie og kollegaer til å bli med.

Det er en kjent sak at det er lettere å motivere andre når man selv går foran som et godt eksempel. Det er enklere å si ja når andre, særlig folk du kjenner og stoler på, spør og gjør det samme.

Se filmen under der generalsekretær Hroar Thorsen våger seg på nye ting! Han forklarer hvordan du på 1-2-3 lager din egen bøssevervefilm!

Utfordring og #lrf

Du må ikke, men hvis synes du det er gøy så kan du utfordre venner direkte. Det gjør du slik: Skriv det du vil vennen sin skal gjøre i teksten og koble vedkommende på  slik: @navnpåvenn. En utfordring kan være: "Jeg håper dere setter pris på filmen min? Hvis du lager din, kan vi nå ut til enda flere! Min kjære venninne @navn, får jeg se din film?"

Husk også å tagge med #lrf (bare skriv det akkurat slik) - da kan enda flere se filmen din! Tanken er at hvis alle bruker denne hashtagen  #lrf, kan folk kan se alle innlegg som postes med den og ha det gøy med disse filmene!

Du kan si det Hroar sier, bruke et av forslagene (teksten fortsetter under filmen) eller bare si det på din måte!

<Forslag til tekster

Her er forslag til hva du kan si i din film:

«Hei, jeg skal gå med bøsse på Lions Røde Fjær. Bli med du og! Gå inn på LRF.no og registrer deg som bøssebærer»

«Den 12. februar er det viktig at vi går sammen. Vi skal samle inn penger til LRF og trenger DEG som bøssebærer. Bli med! Gå på LRF.no og registrer deg som bøssebærer»

«Lions er samhold. Nå må vi stå sammen om Lions Røde Fjær. 12. og 13. februar skal vi samle inn så MYE penger vi klarer til Beitostølen Helsesportsenter og det nye familie- og kompetansehuset. Bli med som bøssebærer du og!»

«Jeg skal gå dør-til-dør i mitt distrikt (navngi)/mitt nabolag/i hyttegrenda. Vi er mange som allerede er med på dugnaden Lions Røde Fjær. Men vi trenger flere. Opp av sofaen, ut og samle inn penger. Vi skal forsøke å skape historie på ny - La oss sette rekord med Lions Røde Fjær!»

«Hei! Opp av sofaen! Nå skal vi ta beina fatt. Ut å gå med bøsse. Lions Røde Fjær trenger deg!"

«I år går Lions Røde Fjær til Beitostølen Helsesportsenter og deres nye familie- og kompetansehus. Bli med å gå med bøsse. Vi trenger deg med på laget»

Husk å tagge!

Når du poster filmen på facebook, instagram eller linkedin, skriv #LRF etter en kort, forklarende tekst. Legg også gjerne til: "Registrer deg som bøssebærer på lrf.no" selv om du sier det i filmen.

Tanken er at hvis alle bruker denne hashtagen, #lrf, så kan folk kan se det som postes på den og ha det gøy med disse filmene.