Aid In Meeting er et bistand- og kulturprogram for medlemmer av Lions Club Norge i alderen 20-30 år, eller som er medlem av Lions’ studentklubber. Aid In Meeting ønsker å fremme kunnskap om bistandsarbeid og styrke interkulturell forståelse.

AIM delegasjonene tar aktivt del i bistandsarbeidet som skal gjennomføres i form av grundig planlegging, budsjettutforming og møte med organisasjonene når de ankommer landet de skal jobbe i.

AIM-delegasjonen arbeider selvstendig fra Lions Norge, og bestemmer prosjektene selv. AIM komiteen, som består av representanter fra Lions Norge og presidentene i studentklubbene, godkjenner prosjektene og budsjettet. Dette gjør at delegasjonen får god erfaring innen samarbeid, beslutningstaking, evaluering, research og ikke minst selvstendig arbeid. I tillegg er et av kravene til AIM at prosjektene skal være bærekraftige, noe som betyr at prosjektene skal være nyttige i lang tid framover.

Reise til Uganda og/eller Zambia

Siden 2007 har en gruppe unge voksne reist til et utviklingsland på sommeren for å lære om bistandsarbeid gjennom de planlagte prosjektene. I 2020 og 2021 ble reisen dessverre avlyst pga koronapandemien.

Vi planlegger for å kunne reise sommeren 2022, men må vurdere om vi kan gjennomføre når vi nærmer oss sommeren.

Kontakt oss

For spørsmål om AIM ta kontakt med Leder for AIM 2021, Jørgen Ellingsen på telefon 90219807 eller e-post: lionsclub.aim@gmail.com

Hold deg oppdatert på AIM gjennom Facebook-: https://www.facebook.com/aidinmeeting

Les gjerne årsrapportene under. De gir et godt innblikk i hvordan AIM-programmet fungerer!