VELKOMMEN TIL HELSESPORTSUKA I TANA 2024!

Helsesportsuka i Tana arrangeres hver sommer i uke 32, også i 2024!

Leiren har som mål å samle personer med funksjonsnedsettelse over 14 år fra hele landet til helsefremmende aktiviteter – på alle plan – i et helt spesielt miljø.

Leiren starter søndag 4. august og har hjemreise lørdag 10. august. Uka er full av opplevelser! Vi tilbringer mye tid utendørs med aktiviteter som ridning, fisking, hundekjøring, padling med kano og kajakk, sykling, skyting med miniatyr- og luftgevær og bueskyting. På kveldene er det ulike sosiale aktiviteter og en kveld har vi låvedans.

Det arrangeres også en tur til Harravann der Lions Club Tana Nesseby har bygd opp et leirsted tilpasset bevegelseshemmede. Vi bor telt, her er et moderne sanitæranlegg, deilig badestamp, kajakker, kanoer og andre båter vi farter rundt på vannet med. Fisken biter godt i Harrevann! På kveldene samles vi rundt bålet eller i en stor lavvo og forteller historier, synger og koser oss.

Det er Lions Club Tana-Nesseby som er arrangør for helsesportsuka og frivillige fra hele landet bidrar til å avvikle arrangementet på en god og trygg måte.

Flere detaljer finner du i artikkelen Praktisk informasjon om Helsesportsuka i Tana

Søknadsfristen er 30. mai 2024, last ned og fyll ut dokumentet under.

Velkommen til Tana!

Praktisk informasjon om Helsesportuka i Tana

Lions Club Tana og Nesseby inviterer hvert år funksjonshemmede fra hele landet til en aktiv og artig uke.