Talere på Lions Norges Riksmøte 2024

Publisert av Vibeke Katrine Aasland den 12.04.24. Oppdatert 22.04.24.

Gled deg! Lions Norge feirer 75 år og vårt felles samlingssted Lions Norges Riksmøte blir en opplevelse du sent vil glemme! Riksmøtet arrangeres på Quality Airport Hotel Gardermoen fredag 24. og lørdag 25. mai.

OBS! Åpningen på fredag er utvidet, og starter allerede kl. 1230 og varer til kl.1500.

Lions internasjonale president Dr. Patti Hill, skal være sammen med oss hele helgen. Hun går på talerstolen allerede på åpningen og vil delta på vennefesten på fredagen. På lørdag vil hun holde en innledende motivasjonstale for gruppearbeidet om medlemsrekruttering og vår globale medlemskampanje Mission 1.5. Dr. Patti Hill er kjent for å bringe det beste ut av andre, både i Lions og i jobben som psykolog. Hun lever og ånder for å gjøre verden til et bedre sted for alle.

Stortingspresident Masud Gharahkhani skal holde «Tale for dagen» under åpningsseremonien på fredag. Gharahkhani ble født i Iran i 1982 og kom til Norge da han var fem år gammel. Han har vokst opp i Skotselv i Øvre Eiker kommune og er utdannet radiograf. Gharahkhani kom tidlig inn i politikken og har ledet flere utvalg, og da spesielt innen integrering og likestilling, både i fylket og i partiet. Han ble valgt inn som stortingsrepresentant for AP i 2017 og har vært stortingspresident siden november 2021.

Professor Øystein Tunsjø er forsker ved Institutt for forsvarsstudier på Forsvarets høgskole og avsluttet i mars et flerårig forskningsprosjekt «Sikkerhetspolitikk i Asia». Han vil holde et foredrag på 45 minutter på fredagen under åpningen om endringer i den globale maktbalansen: «Kampen om verdensmakten – USA og Kina i det 21. århundre». Han har skrevet en bok med samme tittel..

Ordfører i Ringsaker kommune Kai Ove Berg vil også holde en tale under åpningen på fredagen og vil legge vekt på det gode samarbeidet mellom kommunen og frivilligheten, og da spesielt lokale Lions.

Har du ikke meldt deg på er det fortsatt tid! Tidsfristen for påmelding er 6. mai.

Her er link til påmeldingen: https://arena360.no/events/3367/9175